Jako rumový fanoušek, který degustuje nové rumy, kde může, mi dlouhodobě chyběla aplikace, která mi pomůže nalézat, sledovat a informovat se o mnoha lahvích rumu na jednom místě. Zejména mi chyběla mít možnost rychle získat informace o, pro mne důležitých, lahvích. Tuto situaci mění, jak jinak než český, nástroj SpiritRadar, který mi nejednou vytrhl z paty trn. Proto jsem se rozhodl nástroj zrecenzovat a představit vám funkce, kvůli kterým ho rád používám.
Obsah
Co je to SpiritRadar?
SpiritRadar je webová aplikace, která slouží k vyhledávání, sledování a nákupu lahví rumu. Také vám poskytuje tipy k investicím, umožňuje ukládat informace o vaší sbírce a mít přehled o zajímavých rumových akcích. Pojďme si to rozebrat podle nejzajímavějších funkci (dle mého názoru).
Po prvním přihlášení vás aplikace provede všemi funkcemi pomocí přehledného průvodce. Mělo by to plně postačovat, pokud máte aspoň obecné znalosti angličtiny, pokud ne, můžete vždy použít integraci Google překladače v prohlížeči Google Chrome.
Vyhledávání vládne všem
Základem všeho je vyhledávání. Ať už zadáte značku, část názvu nebo přesný název, aplikace vám najde co potřebujete nebo vám pomocí našeptávače nebo konkrétních výsledků navrhne co nejbližší výsledek.
Zde pak stačí kliknout buď na láhev nebo na značku a už můžete vybírat.
Struktura informací
K vámi zamilované lahvi se můžete dostat několika způsoby:
Výše zmíněné vyhledávání.
Přes seznam lahví daného výrobce.
Přes seznam aukcí.
Přes seznam e-shopů.
Přes tipy k nákupu.
Přes vámi sledované lahve.
Každý seznam lahví má perfektní další filtrování, kde si můžete upřesnit destinaci, značku, cenu, věk, staří, rok destilace, objem, procenta alkoholu nebo zemi původu. Ano, srdce rumgeeka při takhle důsledné klasifikaci plesá. Miluju to 🙂
Samozřejmě to nejlepší začíná na detailu lahve (pro lidi co řeší aukce i detail aukce, ale to není moje téma).
Detail lahve
Zde najdete všechny potřebné informace. Nejdříve uvidíte foto lahve, a základní informace:
Můžete láhev začít sledovat, což znamená, že všechny nabídky vám začnou chodit do e-mailu nebo si ji přidat do své sbírky.
Najdete tam i historický vývoj ceny, takže můžete odhadovat zda má cenu nakupovat:
Také dokážete najít o celkový počet nabídek na trhu v čase:
Kritická část je samozřejmě nabídka konkrétních aukcí nebo obchodů, které rum nabízí včetně nabízené ceny:
V této části je pro mě kriticky důležitá samozřejmě cena, ale i její srovnání s průměrnou cenou na trhu.
Samotné nabídky si můžete filtrovat podle ceny, podle toho zda je nebo není skladem, zda je to nabídka z e-shopu nebo z aukcí.
Sledování lahví
Co si budeme nalhávat, funkce sledování lahví je to, co já (a možná i vy), budete používat nejčastěji a má velkou přidanou hodnotu. Najdete si detail lahve, přidáte do sledování a pak už jen čekáte.
Na co? Na e-maily, které vás informují o výskytu vámi sledované lahve, její ceně, odchylce od průměrné ceny a s odkazy na nákup. když jste rychlí, můžete najít zajímavé lahve za super cenu. Pár ukázek níže:
Nástěnka
Na konec mé recenze se podíváme vlastně na první stránku, kterou vidíte po přihlášení a až začnete aplikaci používat, tak je velmi praktická.
Seznam sledovaných lahví, tam najdete všechny nabídky na lahve, které jste si dali sledovat.
Sledované lahve se vám zobrazují i ve všech aukcích:
Pro překupníky a investory nákupní tipy:
A nejnovější lahve v databázi:
Nevýhody
Pár věcí co aplikace neumí, a rád bych aby uměla:
možnosti omezit sledování jen na e-shopy bez aukcí,
sledovat jen ze zemí, kde je dostupná doprava,
znát cenu i s dopravou,
fungovat dobře i na mobilu.
Shrnutí a cena
Já už jsem to vyspoileroval na začátku, tohle je to co mi na trhu chybělo. Aplikace není sice neomylná (můžete nahlásit chybu v označení lahve), ani 100 % kompletní (lze navrhnout přidání nové lahve do databáze), ale pořád je to něco, co mi na trhu chybělo – aktuálně má SpiritRadar v databázi 8 642 lahví (psáno v září 2021).
Aplikace byla nyní zdarma pro testery, ale v běžném režimu bude placená a roční platba je zhruba jako jedná skvělá lahev rumu (499 Euro/12 600 Kč) nebo si můžete vybrat základ bez sledování lahví, tipů na nákup za 36 Euro/910 Kč.. Pokud chcete aplikaci vyzkoušet na 14 dní zdarma, mrkněte na www.spiritradar.com.
Publikováno: 8. září 2021
Aktualizováno: 17. září 2021
Autor článku - Pavel Ungr
Jmenuji se Pavel Ungr a už více než 5 let miluji dobré rumy. Nejsem studovaný rumolog, rumy mám prostě rád. Rumy ochutnávám a zkoumám. Fotím je také na svůj Rumstagram a pak o tom píšu. Mám rád sladší nebo aromatické rumy, kterou mohou být klidně silnější a to hlavně španělského nebo britského typu.
Každý rok na 16. srpna vychází mezinárodní den rumu. Nejprodávanější značkou je Tanduay a Bacardi a ročně se vypije 1,4 biliónů litru rumu. Rumu se ročně prodá za 14,390 miliard USD. Rum je druhý nejoblíbenější alkohol na světě a nyní rostě 10 % každý rok. Prodej rumu ve Spojeném království přesáhl 1 miliardu liber (1,2 […]
Svět zná venezuelské rumy jako “Diplomatico”, ale naprosto stejný rum má v Německu, Polsku aj. jméno “Botucal“. Proč tomu tak je? Před 7 lety diskontní prodejce ALDI podal žalobu na Industria Licorera Quezalteca SA, která vyrábí rum Diplomatico, protože ALDI po mnoho let měla právo na značku brandy s názvem Diplomat. Velmi podobná jména prý […]
Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb.
Funkční
Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.