Před 2 týdny jsem měl tu čest být pozván na výjimečnou rumovou degustaci. La CASA de la HAVANA vieja uspořádala prezentaci a degustaci vysokoesterových jamajských rumů, kterou vedl Peter Harsanyi a barmansky se o nás staral Václav Jahn. Pro mě to byl nečekaný pohled do jiného světa, který mne naprosto fascinoval. Proto o tom píšu. Abyste i vy, pokud budete mít příležitost, toto zkusili. Byl to večer pro labužníky.
Prezentace začala teoretickou částí a příběhem o návštěvě Jamajky. Krom historie, sociálních poměrů a byznysových informací o vlastnictví jednotlivých destilérek a jejich historie jsme se dozvěděli i autentický příběh o návštěvě Jamajky. Nic z toho nebylo navíc nebo zbytečné. Informace byly podané zajímavou formou a byly pro milovníka rumů důležité.
Obsah
Běžné jamajské rumy
První část jsme odstartovali welcome drinkem a vyzkoušeli ty “pohodovější” běžné rumy. Níže ve fotogalerii můžete vidět, které to byly.
Tyhle rumy mi dříve přišly silnější, drsnější a suché. Více jsem se mýlit nemohl (v kontextu vysokoesterových rumů). Byl to v zásadě velice příjemný a pohodový začátek, než začala druhá fáze.
Co jsou vysokoesterové rumy?
Vysokoseterové rumy (high ester rums), jsou rumy, které obsahují velké množství esterů, které se měří v gramech na hektolitr. Takové rumy jsou velmi silné.
Vysokoesterové jamajské rumy
Ty přišly na řadu po přestávce. Nic silnějšího jsem nikdy nepil a u některých síla převažovala nad vůní a chutí, jinde, jako u třeba u Long Pondu to bylo naopak. Ano, bylo nezbytné ladit chuť kapkou vody či zajídat pečivem, ale zážitek to byl výjimečný. Výjimečně silný.
Jako doplněk jsme měli možnost nahlédnout i na další extrémně zajímavé rumy – i když ne přímo z Jamajky.
Strašně těžko se mi o téhle degustaci píše. Ty rumy v druhé polovině byly intenzivní a silné. Někdy ta síla nebyla překážkou vytříbené chutí a někdy ano a dopít se to – skoro – nedalo. Každopádně, každý znalec rumového světa tohle musí mít za sebou. Poznat a podle toho se rozhodnout, co bude nebo nebude pít. Pokud můžete, jděte do toho.
Publikováno: 13. června 2019
Aktualizováno: 14. září 2019
Autor článku - Pavel Ungr
Jmenuji se Pavel Ungr a už více než 5 let miluji dobré rumy. Nejsem studovaný rumolog, rumy mám prostě rád. Rumy ochutnávám a zkoumám. Fotím je také na svůj Rumstagram a pak o tom píšu. Mám rád sladší nebo aromatické rumy, kterou mohou být klidně silnější a to hlavně španělského nebo britského typu.
Byl jsem pozván, abychom společně s Alkoholem.cz udělali pro Freelo rumovou degustaci. Protože Freelo jako nástroj se situuje do role bezpečné lodi na vlnách podnikání a tým je posádka lodi a majitelé jako kapitáni, dávalo smysl situovat podobně i samotnou degustaci. Vybral jsem vhodné rumy, vhodné pirátské oblečení, pustili jsme soundtrack z Pirátů z Karibiku […]
Poté co Rammstein nechal vyrobit růžové víno, tequilu a vodku se svým jménem, tak přichází na trh konečně i RUM. Tento Rammstein rum je skvělým mixem (blend) rumů z Jamaiky, Trinidada a Guyany. Míchá i 2 způsoby destilace a to Pot Still a klasické kolony (column still) a poté nechává rum zrát 12 let v sudech […]
5. února UPB zorganizovalo v Praze zajímavou akci. Degustaci Hampden Estate rumů a prezentaci rumové ikony Lucy Gargana v Praze. Měl jsem tu čest, že jsem mohl reprezentovat Alkohol.cz na této zajímavé akci. Pro mě jako fanouška hlavně sladších rumů to bylo velmi zajímavé. Počet vypití rumů: 367
Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb.
Funkční
Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.