Dnes jsme si pro vás připravil recenzi láhve z Trinidadu a to ze série La Maison du Rhum, kdy láhev Trinidadu z 4.řady byla mezi českými rumaři extrémně oblíbená.
Obsah
O rumu
“La Maison du Rhum #5” byl vyroben na Trinidadu v lihovaru T.D.L rukou master blendera Johna Georgese. Prošel destilací v roce 2009 na koloně typu Coffey Still a dozrával 13 let tropicky v sudech z amerického bílého dubu po bourbonu, které byly naplněny poprvé. Vybrala a stáčela ji nezávislá stáčírna Dugas ve Francii, kde byl rum i lahvován na 53 %.
Láhev
Rum má velmi atraktivní balení, které dobře ladí s ostatními láhvemi ve vaší rumové sbírce či baru. Etikety jsou navrženy na základě starých vzorů objevených v kolekci jednoho nadšeného milovníka rumu a jsou přizpůsobeny tak, aby odpovídaly konkrétní zemi. Láhev je limitovaná edice a k dispozici je pouze 2201 lahví.
Chuť
Hned na první čichnutí můžete cítit komplexní technické vůně a máty. Nachází se zde karamel a medicínské tóny, které doplňují noty vanilky, sušeného ovoce, dřeva a citrusů. Tato paleta pokračuje i v chuti, kde vás zaujme především ovocnost a vanilka, doplněné o náznaky citrusů, což ho činí velmi podobným rumu Angostura 1787, kde se mísí divoká kůže, karamel a medicínské tóny se sušeným ovocem, vanilkou a citronovými tóny. Základem chutí je ale silná chuť máty a karamelu a lékařsko/technických tónů. Závěr je chutný, opět připomínající mátu a medicínské tóny.
Shrnutí
Tohle je parádní rum, který přináší zážitek nejen pro pokročilé rumové znalce. Na Rum-X má hodnocení 8,2 (Dugas T.D.L La Maison du Rhum #5, 2009, 13yr, 53% | RX15484 | RumX (rum-x.com) a na Rumratings 8 z 10 (La Maison Du Rhum Trinidad and Tobago | Rum Ratings). Ačkoli je tento rum intenzivní díky vysokému obsahu alkoholu, je dobře integrovaný a komplexní, což vede k velmi příjemnému ovocnému a kořenitému aroma s jemnými technickými tóny. Závěr je dlouhý, ale decentní, i když nedosahuje úrovně vysokoesterových rumů z Jamajky nebo grand arome Réunionu.
Za mě je to perfektní rum poměr cena výkon, 13 let stařená v karibiku, za 1 749 Kč je prostě skvělá investice do vašeho baru.
Autor článku - Pavel Ungr
Jmenuji se Pavel Ungr a už více než 5 let miluji dobré rumy. Nejsem studovaný rumolog, rumy mám prostě rád. Rumy ochutnávám a zkoumám. Fotím je také na svůj Rumstagram a pak o tom píšu. Mám rád sladší nebo aromatické rumy, kterou mohou být klidně silnější a to hlavně španělského nebo britského typu.
Už je to tu zas! Nový rumový adventní kalendář se začal prodávat. Skvělý dárek pro rumové nadšence i fajnšmekry. Je to skvělý dárek pro každého milovníka rumů. Takže bych neváhal.
Už je to tu zas! Nový rumový adventní kalendář se začal prodávat. Skvělý dárek pro rumové nadšence i fajnšmekry. Loni prodával rumový adventní kalendář e-shop Alkohol.cz. Za baťovských 1 999 Kč i s DPH to je skvělý dárek pro každého milovníka rumů. Nyní spustil výprodej dříve a má jich na skladě zatím okolo 3 000. Takže bych neváhal.
Už je to tu zas! Nový rumový adventní kalendář se začal prodávat. Skvělý dárek pro rumové nadšence i fajnšmekry. Je to skvělý dárek pro každého milovníka rumů. Takže bych neváhal.
Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb.
Funkční
Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.